ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ο Δήμαρχος για το ρέμα της Νέας Ευρυάλης

Το άρθρο που δημοσιεύουμε παρακάτω, μας το απέστειλε τακτικός αναγνώστης μας.

Τελικά έχουν ενδιαφέρον οι λεγόμενες «Συνεδριάσεις Λογοδοσίας», στο Δημοτικό Συμβούλιο Γλυφάδας, που θεσμοθετήθηκαν πρόσφατα και πραγματοποιούνται κάθε δίμηνο στους Δήμους, από την αρχή της τρέχουσας δημοτικής θητείας. Τόσο στην πρώτη συνεδρίαση όσο και στη δεύτερη, που έγινε στις 24 Απρίλη 2024,συζητήθηκαν σημαντικά θέματα της πόλης, ένα από αυτά ήταν η «ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΜΑ ΤΗΣ (ΝΕΑΣ) ΕΥΡΥΑΛΗΣ».

Κατά την ενημέρωση που έκανε ο κ. Δήμαρχος, αλλά και από τις συχνές τοποθετήσεις του (αθροιστικά ανάλωσε γύρω στο 60% του συνολικού χρόνου της συζήτησης), το βασικό και επαναλαμβανόμενο διαρκώς αφήγημα είχε ως εξής:

    • Ο κακός και παραβατικός γειτονικός Δήμος (ούτε το όνομά του δεν έλεγε), που έχει προβεί σε εκτεταμένο μπάζωμα και εγκατέστησε σπαστήρα (έτσι έλεγε το μηχάνημα τεμαχισμού κλαδιών), με σκοπό τη δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, υποβαθμίζοντας το περιβάλλον.
    • Ο καλός και νομοταγής Δήμος Γλυφάδας με το Δήμαρχό του, που φροντίζουν για την προστασία του περιβάλλοντος και του ρέματος, την αναβάθμιση της περιοχής, καθώς και το σεβασμό των ιστορικών ορίων των δύο πόλεων.
    • ΤΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ!!!

    • Ακόμα γελάμε με την ψυχή μας για την προστασία του περιβάλλοντος από τον κ. Δήμαρχο Γλυφάδας!

      Αν, την ίδια περίοδο επισκεπτόταν κάποιος το βουνό μας στο λεγόμενο χώρο της Αεροπορίας, δίπλα στο νέο Κοιμητήριο της πόλης, θα έβλεπε, σε όλο του το μεγαλείο, πως εννοεί το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος ο κ. Δήμαρχος Γλυφάδας!

    • Εδώ ο Δήμαρχος κ. Παπανικολάου, έχει καταπιεί τις οικολογικές ευαισθησίες του και μπαζώνει το βουνό μας, “διευκολύνοντας” τους Εργολάβους…
    • Ένα ολόκληρο ΛΑΤΟΜΕΙΟ είχε δημιουργήσει παράνομα, όπου μεταφέρονταν χιλιάδες κυβικά μπάζα από έργα που γίνονταν στην πόλη, για τα οποία ο Δήμος πλήρωνε ένα σκασμό λεφτά στους εργολάβους να τα μεταφέρουν, υποτίθεται, σε νόμιμη χωματερή.
    • Εδώ είναι το ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ που είχε στήσει στο βουνό μας, ο “οικολόγος” Δήμαρχος Γλυφάδας, “διευκολύνοντας” τους Εργολάβους…
    • Εκεί λοιπόν στο βουνό μας, διάφορα μηχανήματα όπως, σπαστήρας, φορτωτές, φορτηγά κλπ., δούλευαν επί χρόνια «σπάζοντας τα μπάζα» και παράγοντας υλικά διάστρωσης.
    • Εδώ ο κ. Παπανικολάου, έχει καταπιεί τις οικολογικές ευαισθησίες του και μπαζώνει ακάθεκτος το βουνό μας, με χιλιάδες φορτηγά μπάζα!!!
    • Τα υλικά αυτά επαναχρησιμοποιούνταν σε έργα της πόλης και πληρώνονταν στους εργολάβους ως δήθεν νέα υλικά διάστρωσης. Όσοι πήγαιναν τότε στο Νέο Κοιμητήριο, έβλεπαν τα τεράστια σύννεφα σκόνης που δημιουργούνταν από το ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ, μέσα στον περιφραγμένο χώρο της Αεροπορίας, για τον οποίο ο Δήμος έχει πληρώσει μέχρι σήμερα 300.000 ευρώ, δεδομένου ότι το μηνιαίο μίσθωμα είναι 5.000 ευρώ, ώστε να κατασκευάσει τάχα μου κάποτε (;;;) κυλικείο, ανθοπωλείο κ.α.
    • Εδώ ο κ. Παπανικολάου, έχει καταπιεί τις οικολογικές ευαισθησίες του και μπαζώνει ακάθεκτος το βουνό μας, με χιλιάδες φορτηγά μπάζα!!!
    • Όλα αυτά γίνονταν σε μια περιοχή χαρακτηρισμένη NATURA και Αισθητικό Δάσος, χωρίς καμιά άδεια, καμιά μελέτη και κανένα μέτρο προστασίας του περιβάλλοντος. Εδώ στο βουνό μας ο κ. Δήμαρχος ξέχασε τις οικολογικές του ευαισθησίες, τις «έπνιξε» κι αυτές μέσα στα μπάζα και στην αυθαιρεσία, εξυπηρετώντας (για ποιο λόγο άραγε…) τα συμφέροντα των μεγάλο-εργολάβων, με τεράστιο οικονομικό όφελος.
    • Από τα χιλιάδες φορτηγά μπάζα που έριξε ανενδοίαστα στο βουνό μας ο “οικολόγος” Δήμαρχος Γλυφάδας, μόλις που διακρίνεται στο βάθος η οροφή του κτιρίου, που στεγάζονται οι υπηρεσίες της Πολεμικής Αεροπορίας!!!
    • Ας επανέρθουμε όμως στο ρέμα της Νέας Ευρυάλης και τη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο.  Μπορεί να είπε πολλά ο κ. Δήμαρχος, επαναλαμβάνοντας σε όλους τους τόνους ότι αυτός είναι ο νόμιμος υπερασπιστής του περιβάλλοντος και πόσο παράνομοι είναι οι γείτονες μας, (φαίνεται ότι το αντιλήφθηκε πως δεν έπειθε, γι’ αυτό και το επαναλάμβανε συνέχεια) αλλά επί της ουσίας του θέματος είπε ελάχιστα πράγματα.
    • ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΠΕ Ο κ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ, ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕ, ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ

      • ΔΕΝ ΕΙΠΕ

      ότι με προσωπική του απόφαση, αυθαίρετα χωρίς αρμοδιότητα και χωρίς άδεια, την ίδια χρονικά περίοδο που αυτός κατηγορούσε τους γείτονες για μπάζωμα, ήταν αυτός ο ίδιος που προέβη ετσιθελικά σε εκτεταμένες, αποψιλώσεις, εκσκαφές και διαμορφώσεις, στο υπάρχον ρέμα και στην γύρω περιοχή, εκτελώντας εργασίες και μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης.

    • Μάλιστα για όλα αυτά τα “θαυμαστά του έργα”, ό Δήμος τιμωρήθηκε με βαρύτατα πρόστιμα, όπως αποδεικνύεται από το έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας του Σώματος Επιθεώρησης Νοτίου Τομέα (ΣΕΝΕ), του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που παραθέτουμε παρακάτω!
    • Σαφέστατη πρόθεσή του ήταν η δημιουργία μεγάλου υπαίθριου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, προφανώς για την εξυπηρέτηση του παρακείμενου ιδιωτικού νοσοκομείου, κάτι που άλλωστε αποδεικνύεται κι από τις φωτογραφίες και τα βίντεο που δημοσιεύτηκαν τότε.
    • Εδώ οι αυθαίρετες και χωρίς καμμιά μελέτη, “οικολογικές παρεμβάσεις” του… νομιμόφρονα Δημάρχου Γλυφάδας στο ρέμα της Νέας Ευριάλης!
    • Σαφέστατο δείγμα επίσης ήταν οι εργασίες κατασκευής μιας γέφυρας, που όμως τις σταμάτησαν άρον – άρον, μετά από την παρέμβαση του Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης.
    • Εδώ η ετσιθελική απόπειρα του… νομιμόφρονα Δημάρχου Γλυφάδας, να κατασκευάσει γέφυρα, χωρίς μελέτη & άδεια, στο ρέμα της Ν. Ευριάλης!
      • ΔΕΝ ΕΙΠΕ

      ότι, ενώ κόπτεται για τη νομιμότητα και για την προστασία του περιβάλλοντος και κατηγορεί για το αντίθετο του γείτονές μας, τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος της αρμόδιας υπηρεσίας του Σώματος Επιθεώρησης Νοτίου Τομέα (ΣΕΝΕ), του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δεν τους κάλεσε ο ίδιος, όπως η λογική του καθενός αλλά και των δικών του ισχυρισμών θα επέβαλε, αλλά ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΣΕ ΗΤΑΝ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ!

      • ΔΕΝ ΕΙΠΕ

      ότι το Πόρισμα των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος είναι καταπέλτης σε βάρος του Δήμου, αφού βεβαιώνει ότι παρανόμως ο Δήμος Γλυφάδας εκτελούσε εργασίες, χωρίς άδεια κατά μήκος της οδού Κρήτης, αλλά και διαμόρφωσης χώρου και αλλαγής της τοπογραφίας στο βόρειο πρανές, σε τμήμα εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης. Επίσης βεβαιώνει ότι διαπιστώθηκε παράβαση της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας και ότι, παρόλο που ο Δήμος Γλυφάδας κλήθηκε, δεν προσκόμισε ποτέ άδειες για τις διαμορφώσεις, αλλά και για τις επεμβάσεις στην κοίτη του ρέματος κλπ.

      • ΔΕΝ ΕΙΠΕ

      ότι το ρέμα της Νέας Ευριάλης (ή πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού), από τη θάλασσα μέχρι και λίγο πριν από την οδό Χαρίλαου Τρικούπη, έχει οριοθετηθεί. Η οριοθέτησή του έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ 35/ Α.Α.Π/01-03-2018, που περιλαμβάνει όλο το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (Σ.Ο.Α.) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά – Περιφέρειας Αττικής.

      Άρα στην πραγματικότητα, η συζήτηση, περί οριοθέτησης του Ρέματος της Νέας Ευριάλης, έγινε για το υπόλοιπο τμήμα, από την οδό Χαριλάου Τρικούπη έως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, μήκους 464,00 μέτρων.

      Αυτό δεν ήταν κατανοητό στο Σώμα, είτε γιατί το απέκρυψε ο κ. Δήμαρχος, είτε γιατί δεν το γνώριζε.

      • ΔΕΝ ΕΙΠΕ
    • ότι κατά την περίοδο εκπόνησης της μελέτης οριοθέτησης και διευθέτησης του ρέματος, από τη θάλασσα μέχρι πριν λίγο από την οδό Χαριλάου Τρικούπη, ο ίδιος δεν φαίνεται να έκανε κάποια παρέμβαση, ώστε να ληφθούν υπόψη τα συμφέροντα του Δήμου. Ούτε πρόσβαλε το προαναφερόμενο ΦΕΚ μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία.

      ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ;

      Η στάση αυτή του Δημάρχου είχε δυο αρνητικά, για την πόλη μας, αποτελέσματα.

      Α. Το ρέμα, από τη μάνδρα του Αεροδρομίου έως λίγο πριν την οδό Χαριλάου Τρικούπη, μήκους 420,35 μέτρων, οριοθετήθηκε με βάση τη σημερινή κοίτη, το χαντάκι όπως το αποκαλούσε.

      Β. Εντός του χώρου του πρώην Αεροδρομίου, μεγάλο τμήμα του ρέματος δεν οριοθετήθηκε στη φυσική του κοίτη που δείχνουν οι αεροφωτογραφίες, αλλά εκεί που βόλευε τον λεγόμενο επενδυτή, δηλαδή τη LAMDA DEVELOPMENT.

    • Επομένως για το επάνω μικρό τμήμα του ρέματος, από την οδό Χαριλάου Τρικούπη μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ο κ. Δήμαρχος ΕΞΑΠΟΛΥΣΕ ΜΥΔΡΟΥΣ κατά του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, για δε το πολλαπλάσιο τμήμα (σχεδόν εξαπλάσιο), από την οδό Χαριλάου Τρικούπη έως και τη θάλασσα, ο κ. Παπανικολάου «έκανε και συνεχίζει να κάνει την πάπια»!
    • ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΙΑ;
      • ΔΕΝ ΕΙΠΕ

      πως την περίοδο που έκανε το «σκληρό καρύδι» στο Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης, οι γείτονές μας, αθόρυβα, στις 19-02-2020, με το 115/20 Πρακτικό της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ (Κ.Σ.Ε.) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, εξασφάλισαν τη θετική γνωμοδότηση, να εκπονήσουν μελέτη οριοθέτησης του εναπομείναντος τμήματος του ρέματος, από την οδό Χαριλάου Τρικούπη έως την Λεωφόρο Βουλιαγμένης!

      Μάλιστα ως βάση της Μελέτης αυτής, παρουσίασαν παλαιότερη μελέτη ιδιωτών, που στην ουσία οριοθετούσε την υπάρχουσα κοίτη (το χαντάκι όπως το λέει ο ίδιος ο κ. Παπανικολάου). 

    • Είναι τυχερός ο κ. Δήμαρχος γιατί αυτή η παραπάνω γνωμοδότηση, μετά από τις ενέργειες και την επιμονή έμπειρου υπαλλήλου της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και την κατατεθείσα ένσταση από την Τεχνική Υπηρεσία, με επάρκεια θέσεων και επιχειρημάτων, ανακλήθηκε από την Κ.Σ.Ε., στις 30-07-2020 και με νέα γνωμοδότησή της (116/2020 Πρακτικό), ανακάλεσε την προηγούμενη.
    • Στη συνέχεια στις 09-10-2020 η Κ.Σ.Ε με το 117/2020 Πρακτικό, έδωσε το πράσινο φως στην Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να δρομολογήσει τη μελέτη οριοθέτησης και διευθέτησης του προαναφερομένου τμήματος του ρέματος, όπως ήταν και το αίτημα της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου.
      • ΔΕΝ ΕΙΠΕ
      • ότι τα έργα, που καυχιέται ότι αναβάθμισαν την περιοχή και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, τα οποία πότε τα ανάφερε ως πεζοδρόμια και πότε ως πεζόδρομο, έγιναν ΧΩΡΙΣ ΜΕΛΕΤΗ, ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ!!!
      • Φυσικά δεν πρόκειται για πεζόδρομο αλλά για μία κατασκευή που ενώ βελτίωσε κάπως την εικόνα της περιοχής, αυτό που κυρίως δημιούργησε είναι οι εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης, προς εξυπηρέτηση του παρακείμενου ιδιωτικού Νοσοκομείου.Επισημαίνουμε δε ότι κατά την εκτέλεση των εργασιών δεν ελήφθη υπόψη η εγκεκριμένη οριοθέτηση (ΦΕΚ 35/Α.Α.Π./ 01-03-2018), με σοβαρότατο κίνδυνο, κατά την εφαρμογή της, να καθαιρεθούν κάποια μέρη αυτών των fast track κατασκευών. 
      • Εδώ το υπαίθριο Parking που δημιούργησε ο κ. Παπανικολάου κι έκτοτε εξυπηρετείται δωρεάν το παρακείμενο ιδιωτικό Νοσοκομείο.

      • ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΤΟ Δ.Σ.

  • ΘΕΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΑΜΕ
  • Παρακολουθώντας τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα  αυτό, πέρα από όσα εκθέσαμε πιο πριν, αυθόρμητα μας ήρθε στο νου η φράση που ακούγεται συχνά: ΘΕΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΑΜΕ’’
    • Θεέ μου τι σου κάναμε για να έχουμε αυτόν το Δήμαρχο, αυτήν την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, κι αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο στην πόλη μας; 

      Τι να πρωτοπούμε και τι να πρωτοθαυμάσουμε!

      • Την άγνοια ή την ημιμάθεια για το θέμα!
      • Τη μηδενική ή ελάχιστη συνεισφορά, των συνήθως βουβών και άλαλων Δημοτικών Συμβούλων της Πλειοψηφίας!
      • Την ανεπάρκεια, την αλαζονεία και την ημιμάθεια της κ. Προέδρου του Δ.Σ!
      • Την ελάχιστη έως ανύπαρκτη προετοιμασία του κ. Δημάρχου!
      • Τις μακροσκελείς αλλά συχνά χωρίς ουσία τοποθετήσεις του!
      • Τις ανακρίβειες που έλεγε συχνά ο κ. Δήμαρχος, «μπερδεύοντάς τες» τεχνηέντως με επιλεγμένες δόσεις από κάποιες αλήθειες! 
      • Την κακοποίηση της ελληνικής γλώσσας, από αποφοίτους πανεπιστημίου!
    • Ας επικεντρωθούμε λοιπόν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση της 24-04-2024 κι ας δώσουμε κάποια παραδείγματα για «του λόγου το αληθές», αλλά κυρίως για να φωτίσουμε όλες τις πτυχές του τόσο σοβαρού για την πόλη μας θέματος, του Ρέματος της Νέας Ευριάλης.
  • ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΡΕΜΑΤΟΣ

    Ρέμα Ευριάλης το αποκαλούσε ο κ. Δήμαρχος, το ίδιο και η κ. Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, το ίδιο και οι υπόλοιποι ομιλητές, πλην του κ. Παναγιώτη Γιάχου, ο οποίος διευκρίνισε κάποια στιγμή ότι η περιοχή λέγεται Νέα Ευριάλη κι επομένως μιλάμε για το ρέμα της Νέας Ευριάλης.

    Πράγματι, αν ανατρέξουμε στην ιστορία της περιοχής, Ευριάλη λεγόταν η «κεντρική» Γλυφάδα και με αυτό το όνομα εντάχθηκε στο σχέδιο το 1925, ενώ έτσι ονομάστηκε και ο κοινός Δήμος που προέκυψε το 1943 -για ένα μικρό διάστημα- με τη συνένωση της τότε Γλυφάδας με την τότε κοινότητα Ελληνικού. Το τοπωνύμιο αυτό συνεχίζει να χρησιμοποιείται από πολλούς ακόμη και σήμερα. Για το λόγο αυτό, όταν δημιουργήθηκε η συνοικία που γειτνιάζει με το συγκεκριμένο ρέμα, ονομάστηκε Νέα Ευριάλη, ώστε να ξεχωρίζει και με αυτό το όνομα εντάχθηκε στο Σχέδιο Πόλης.

    Συνεπώς μιλάμε για το ρέμα Νέας Ευριάλης. Λεπτομέρειες θα πει κάποιος. Όχι αγαπητοί αναγνώστες, οι διοικούντες την πόλη μας οφείλουν να γνωρίζουν, έστω και στοιχειωδώς, την ιστορία της. Είναι το ελάχιστο που οφείλουν…

    Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΩΓΟΣ

    Προσπαθώντας να εξηγήσει ο κ. Δήμαρχος το πώς τα όμβρια ύδατα του Ρέματος της Ν. Ευριάλης θα φτάνουν στη Θάλασσα, μίλησε για ένα τεράστιο αγωγό που κατασκευάζει η ΛΑΜΔΑ (LAMDA DEVELOPMENT).

    Αυτός θα τα παραλαμβάνει στο ύψος της μάνδρας του πρώην αεροδρομίου (στη συμβολή Περγάμου και Κρήτης) και θα τα οδηγεί, μέσα από ένα άνοιγμα που υπάρχει στην παραλιακή (έτσι το είπε) στη θάλασσα, με εκβολή στα όρια του Δήμου Γλυφάδας με τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης.

    Δηλαδή ο κ. Δήμαρχος τι μας λέει εδώ.

    Ότι το ρέμα θα υφίσταται μέχρι τη μάνδρα του πρώην αεροδρομίου με ανοιχτή διατομή και μετά, μέχρι τη θάλασσα θα υπάρχει μόνο ένας μεγάλος αγωγός; Αυτό μας λέει;

    Γιατί αν μας λέει αυτό είναι λάθος, καθώς η μελέτη στο ΣΧΕΔΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Σ.Ο.Α.), όπως αυτό εγκρίθηκε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 35/Α.Α.Π./01-06-2018, προβλέπει τα εξής:

    Αγωγός στο ύψος της μάνδρας (περίπου 40μμ) για να παραλαμβάνει τα όμβρια ύδατα, αγωγός και στο ύψος της Παραλιακής Λεωφόρου.

    Το υπόλοιπο και κατά πολύ μεγαλύτερο τμήμα, προβλέπεται να κατασκευασθεί με ανοιχτή τραπεζοειδή διατομή, με τεράστια καμπύλη οριζοντιογραφικά μακριά από τη φυσική κοίτη του.

    Τα γνωρίζει αυτά ο κ. Δήμαρχος;

    Από τα λεγόμενά του φαίνεται πως όχι, ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ!

  • “ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΔΑ”

    Δουλεύουμε πάνω από ένα χρόνο μαζί με τη ΛΑΜΔΑ (LAMDA DEVELOPMENT), είπε με έμφαση ο κ. Δήμαρχος, για να προχωρήσουν τα θέματα.

    Αλήθεια! Πως ακριβώς δουλεύουν μαζί;

    -Εδώ δείχνει να μη γνωρίζει (γιατί δεν το ανέφερε πουθενά στις μακροσκελείς τοποθετήσεις του), ότι το ρέμα έχει οριοθετηθεί έως και λίγα μέτρα πριν την οδό Χαριλάου Τρικούπη.

    -Εδώ δεν έχει κάνει καμία παρέμβαση, κατά τη διαδικασία έκδοσης του σχετικού ΦΕΚ, για να προστατευθούν τα συμφέροντα του Δήμου.

    -Εδώ φαίνεται να μη γνωρίζει για την ακριβή διευθέτηση του ρέματος εντός του πρώην αεροδρομίου.

    Δηλαδή πως τα όμβρια θα φτάνουν από τη μάνδρα του (συμβολή Περγάμου και Κρήτης) ως τη θάλασσα.

    Είναι ολοφάνερο ότι ο κ. Δήμαρχος δεν γνωρίζει ούτε τα βασικά!

    Πως λοιπόν εργάζονται μαζί;

    Μήπως αυτή που πράγματι εργάζεται για τα συμφέροντά της είναι η LAMDA DEVELOPMENT, και ο κ. Δήμαρχος απλά «εργάζεται» εμάς, κοινώς μας δουλεύει;

    ΑΡΜΟΔΙΑ ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

    Η Περιφέρεια Αττικής είναι η αρμόδια Αρχή για τη διαχείριση και συντήρηση των ρεμάτων σε όλη την Ελλάδα!!!

    Ναι, είτε το πιστεύετε είτε όχι, αυτό είπε στην ομιλία του ο κ. Δήμαρχος.

    Είναι προφανές φυσικά ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύει.

    Η Ελλάδα είναι χωρισμένη σε 13 Περιφέρειες και κάθε μια είναι αρμόδια για τους πρώην νομούς που της αντιστοιχούν.

    Η Περιφέρεια Αττικής έχει, μεταξύ άλλων και την αρμοδιότητα καθορισμού και συντήρησης των ρεμάτων της Αττικής, όπως και οι άλλες Περιφέρειες για τα ρέματα της περιοχής τους.

    Υπάρχουν μάλιστα και άλλοι φορείς ή υπηρεσίες που ασχολούνται με αυτό, όπως για παράδειγμα στην Κεντρική Μακεδονία.

    ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ

    Άλλη μια τοποθέτηση του κ. Δημάρχου που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα.

    Υπάρχει, είπε, από παλιά οριοθέτηση του ρέματος και τώρα επικαιροποιείται από την αρμόδια Αρχή, που είναι η Περιφέρεια Αττικής.

    Δεν ανέφερε όμως, ούτε πότε έγινε αυτή η οριοθέτηση, ούτε σε ποιο ΦΕΚ δημοσιεύτηκε, αλλά ούτε τι προέβλεπε και τι ακριβώς επικαιροποιείται.

    Άλλη μια φορά λοιπόν που ο κ. Δήμαρχος πιάστηκε αδιάβαστος!

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΛΙΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΡΕΜΑΤΟΣ

    Όσα έχει στα χέρια του και νομίζει, ίσως, ότι είναι οριοθέτηση, απλά είναι χάρτες, τοπογραφικά και αεροφωτογραφίες, που δείχνουν πως ήταν το ρέμα κατά τη σύνταξή τους ή την αεροφωτογράφιση της περιοχής.

    ΤΩΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΡΕΜΑΤΟΣ!

    Έγινε όπως προείπαμε, με το ΦΕΚ 35/Α.Α.Π./01-03-2018, από τη θάλασσα μέχρι λίγο πριν από την οδό Χαριλάου Τρικούπη και είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης για το υπόλοιπο τμήμα, μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Γι’ το τμήμα αυτό, μετά την ένσταση του  Δήμου Γλυφάδας, δόθηκε, με το 117/2020 Πρακτικό της Κ.Σ.Ε., η αρμοδιότητα στην Περιφέρεια Αττικής να προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης οριοθέτησης και διευθέτησής του.

    ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ – ΠΟΡΙΣΜΑ Κ.Λ.Π.

    Σε πολλά σημεία των τοποθετήσεών του ο κ. Δήμαρχος, εκτός μιας φοράς που μίλησε για μελέτη, πότε έλεγε ότι επιστήμονες αποτυπώνουν με επικαιροποιημένο τρόπο το ρέμα, πότε για αρμόδιους που καλούνται να επικαιροποιήσουν το ρέμα (ναι έτσι το είπε!), πότε ότι δεν θα καθυστερήσει η τελευταία αποτύπωση, πότε ότι αναμένουμε το πόρισμα των μελετητών κλπ.

    Πώς να τα χαρακτηρίσουμε όλα αυτά; «Τρικυμία εν κρανίω»;  «Άγνοια;», «Αδυναμία κατανόησης;»

    Σε κάθε περίπτωση υπάρχει ένα σοβαρό θέμα.

    Ο κ. Δήμαρχος είτε δε μπορεί, είτε δεν ξέρει, είτε σκοπίμως δε θέλει να ενημερώσει σωστά!

    Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν τα πράγματα, ώστε να καταλάβουν οι αναγνώστες μας τι πραγματικά συμβαίνει με το ρέμα της Νέας Ευριάλης. (Διευκρινίζουμε του τμήματος που δεν έχει οριοθετηθεί)

    • Η Περιφέρεια Αττικής, μετά το 117/2020 Πρακτικό της Κ.Σ.Ε. που της έδωσε την αρμοδιότητα, προχώρησε σε ανοιχτό διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου για τη μελέτη με τίτλο «ΜΕΛΕΤΗ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΡΕΜΑΤΟΣ ΝΕΑΣ ΕΥΡΙΑΛΗΣ», προϋπολογισμού 169.051,30 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), στις 31-05-2021.
    • Τη μελέτη ανέλαβε το γραφείο του κ. Κ. Στάμου, το οποίο έχει ολοκληρώσει την πρώτη φάση της λεγόμενης προμελέτης οριοθέτησης και υδραυλικών έργων. Έως τις 15-11-2023 είχε δοθεί σε διαβούλευση και η «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των Έργων Οριοθέτησης και Διευθέτησης του ρέματος Νέας Ευριάλης» για το προαναφερόμενο τμήμα μήκους 464,00 μέτρων.
    • Η μελέτη αυτή εγκρίθηκε με τη με αριθμό πρωτ. 43020/03-06-2024 απόφαση της Γενικής Δ/σης Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, με φορέα υλοποίησης του έργου την Περιφέρεια Αττικής.
    • Τώρα αναμένεται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής και ειδικότερα από την αρμόδια Υπηρεσία Οριοθετήσεων, να προχωρήσει στην οριοθέτηση των γραμμών του ρέματος, ώστε να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ.
    • Στη συνέχεια, πάλι το γραφείο του κ. Κ. Στάμου θα ολοκληρώσει τη μελέτη και θα συντάξει τα Τεύχη Δημοπράτησης του έργου. Από εμπειρία άλλων περιπτώσεων αναμένεται όλο αυτό να έχει τελειώσει σε 8 με 10 μήνες, ίσως και περισσότερο, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα.

ΤΟ ΡΕΜΑ ΑΝΟΙΚΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΔΑΠ;

Κατά την ομιλία της η Δημοτική Σύμβουλος του ΚΚΕ κ. Αργυρώ Θεοφιλοπούλου είπε ότι τα αστικά ρέματα, άρα και το συγκεκριμένο ρέμα της Νέας Ευριάλης, ανήκουν στην ΕΥΔΑΠ και σ’ αυτήν πρέπει να απευθυνθεί ο Δήμος  για να το εγγράψει, ως οφείλει, και να συμμαχήσει μαζί της ώστε να ενισχύσει τις δικαστικές διεκδικήσεις του.

Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δάφνη Μπίλια, έσπευσε να τη διορθώσει, λέγοντάς της ότι ανήκουν στην Περιφέρεια.

Όχι κ. Αργυρώ Θεοφιλοπούλου τα ρέματα, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, δεν ανήκουν στην ΕΥΔΑΠ, αλλά ούτε και στην Περιφέρεια ανήκουν κ. Δάφνη Μπίλια.

Τα ρέματα, κ. Πρόεδρε και κ. Γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας και την κείμενη νομοθεσία, είναι δημόσια περιουσία κι ως τέτοια εντάσσονται στο Κτηματολόγιο και στους Δασικούς Χάρτες.

Δεν αποκλείεται βέβαια ένα ρέμα να είναι ιδιωτικό (εκτός των υδάτων φυσικά), αρκεί αυτό να το κατοχυρώνεται με έχει ισχυρούς τίτλους, που να έχουν αναφορές μέχρι και το 1925.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΠΟΥ ΠΗΓΕ!!!

Να ενημερώσει το σώμα προσφέρθηκε η Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Δάφνη Μπίλια, για όσα συνέβησαν σχετικά με το ρέμα το 2020 που ήταν Αντιδήμαρχος.

Αναφέρθηκε λοιπόν στην αρχική γνωμοδότηση της Κ.Σ.Ε., με την οποία εξασφάλισε ο Δήμος Ελληνικού Αργυρούπολης τη δυνατότητα να προχωρήσει σε μελέτη οριοθέτησης και μάλιστα εντός των ορίων της πόλης μας.

Αναφέρθηκε επίσης στην ένσταση που κατέθεσε ο Δήμος μας και τη νέα γνωμοδότηση της Κ.Σ.Ε. (116/2020 Πρακτικό),  που εκδόθηκε με βάση τις προτάσεις της Γλυφάδας.

Η κ. Πρόεδρος, ενώ καυτηρίασε την πρακτική του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, απέκρυψε επιμελώς την αδράνεια που επέδειξαν τόσο η Δημοτική Αρχή, όσο και η ίδια προσωπικά.

Δεν εξήγησε δηλαδή πως ο γειτονικός Δήμος εξασφάλισε «ανενόχλητος» μια τέτοια απόφαση, χωρίς η Δημοτική Αρχή Γλυφάδας να κάνει έγκαιρα ενέργειες για να την αποτρέψει και να μην «τρέχει» εκ των υστέρων για την ανάκλησή της.

Αυτά συνέβησαν σε μια περίοδο έντονων γεγονότων, τα οποία κατά κόρον ανέπτυξε ο κ. Δήμαρχος και θα περίμενε κανείς ότι, οι διοικούντες το Δήμο μας, θα είχαν αυξημένη την προσοχή τους.

Το αποκορύφωμα όμως της τοποθέτησης της κ. Προέδρου ήταν η άγνοια, αφού όσες φορές αναφέρθηκε στην Κ.Σ.Ε. την αποκαλούσε ως Κ.Σ.Ε. της Περιφέρειας, ενώ σε άλλο σημείο είπε ότι, κληθήκαμε από την Περιφέρεια στο Συμβούλιο (εννοούσε τη συνεδρίαση της Κ.Σ.Ε.).

Μόνο που η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (Κ.Σ.Ε.) δεν ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής. Συγκροτήθηκε με το άρθρο 140 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ Α82/01-04-2021) υπό τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων (Γ.Γ.Δ.Ε.) του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, όπως λεγόταν τότε. Ανήκει δηλαδή στο αρμόδιο Υπουργείο και όχι στην Περιφέρεια Αττικής.

Όταν λοιπόν η κ. Δάφνη Μπίλια λέει ότι κλήθηκε από την Περιφέρεια και πήγε στο Συμβούλιο, κυριολεκτικά ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΠΗΓΕ!!!

 

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ

Μας μπέρδεψε ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης του ΚΚΕ κ. Αλέξης Στεφανίδης.

Τη μια αναφερόταν στις γενικότερες θέσεις της παράταξής του και την άλλη στο ρέμα της Νέας Ευριάλης, όπου μεταξύ των άλλων ζήτησε να γίνουν Αθλητικές Εγκαταστάσεις και Εγκαταστάσεις Αναψυχής.

Αν αυτά που ζήτησε θεωρεί ότι μπορούν να γίνουν στο χώρο που αντιστοιχεί στο Δήμο μας, στην περιοχή του ρέματος, ε… τότε μάλλον δεν ξέρει τι λέει!

Μιλάμε για μια λωρίδα γης, που όταν ολοκληρωθούν τα έργα διευθέτησης του ρέματος, θα έχει μήκος σχεδόν 900 μέτρα και πλάτος  μεταβλητό, κυμαινόμενο από 10 έως 50 μέτρα περίπου.

Σε αυτή τη λωρίδα θα γίνει ο παραρεμάτιος δρόμος με τα πεζοδρόμιά του ή πεζόδρομος και θα μείνουν κάποια τμήματα που οι διαστάσεις τους δεν επαρκούν, ούτε στο ελάχιστο, για όσα πρότεινε ο κ. Στεφανίδης.

Το γνωρίζει αυτό; Έχει πάει ποτέ του στο χώρο ή μίλησε απλώς για να μιλήσει;

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Σε κάποια στιγμή της συζήτησης, η Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Δάφνη Μπίλια, ενοχλημένη προφανώς από την τοποθέτηση του Δημοτικού Συμβούλου Γλυφάδας κ. Παναγιώτη Γιάχου, ο οποίος καυτηρίασε τις εργασίες που έκανε ο Δήμαρχος στο ρέμα χωρίς μελέτες και άδειες, προσπάθησε «να τον στριμώξει».

Ρώτησε λοιπόν, με μεγάλη επιμονή, αν τα έργα που έκανε ο Δήμος δίπλα στο ρέμα, αναβάθμισαν ή υποβάθμισαν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Ο κ. Παναγιώτης Γιάχος της απάντησε: «κάθε έργο που γίνεται το οποίο διευκολύνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων είναι αποδεκτό, αρεστό και επιβραβεύσιμο». Κι ενώ φάνηκε ότι η φράση του αυτή ικανοποίησε την κ. Μπίλια, όταν ο κ. Γιάχος συνέχισε λέγοντας: «ταυτόχρονα όμως εγώ δεν θα πάψω να λέω ότι όλα τα έργα πρέπει να γίνονται με μελέτη, με διαγωνισμό και με απολογισμό του κόστους τους, κάτι που εδώ δεν έχει γίνει», τότε η κ. Μπίλια, εμφανώς ενοχλημένη, επανέλαβε την ερώτησή της, με πλήρη απέχθεια ως προς το δεύτερο σκέλος της απάντησης  του κ. Γιάχου.

  • Δηλαδή κ. Δάφνη Μπίλια, ως Πρόεδρος του Δ.Σ. Γλυφάδας αλλά και ως νομικός, δε δίνετε δεκάρα ούτε για την Τήρηση της Νομοθεσίας, ούτε για τη Διαφάνεια, ούτε για τη Χρηστή  Διαχείριση του Δημοσίου Χρήματος;  

Αυτά προς το παρόν κι αν χρειασθεί θα επανέλθουμε.

Με εκτίμηση,

ένας τακτικός αναγνώστης σας.

Κοινοποιήστε

Δείτε επίσης

Μεγάλη συμμετοχή στις προκριματικές εκλογές για το Ευρώ-Ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Post Views: 966 Κοινοποιήστε

Συνεδριάσεις Fast Track στο Δήμο Γλυφάδας

Post Views: 1.935 Κοινοποιήστε