Τα top:


Με καρικατούρα “Εσπλανάδας” ή με την υπογειοποίση της παραλιακής Λεωφόρου, η ενοποίση της Γλυφάδας με τη παραλία της;

Πρόσφατα ο Δήμαρχος Γλυφάδας κ. Παπανικολάου ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση για την κατασκευή υπογείου Σταθμού Αυτοκινήτων στον χώρο μπροστά από το Δημαρχείο, καθώς και για την κατασκευή εναέριας πεζογέφυρας από το τέλος του ίδιου χώρου προς την παραλία.

Με αυτή την ανακοίνωσή του έφερε στην επικαιρότητα δύο μεγάλα θέματα της πόλης μας.

  • Της στάθμευσης των αυτοκινήτων που ταλανίζει πολλές περιοχές και ιδιαίτερα το εμπορικό κέντρο

και

  • Της σύνδεσης της πόλης μας με το παραλιακό μέτωπο.

Είναι και τα δύο ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα, πού χρόνια έχουν απασχολήσει τις Δημοτικές Αρχές και τους πολίτες και που η λύση τους θα αλλάξει ριζικά προς το καλύτερο την ποιότητα ζωής όλων μας. Με βάση  λοιπόν αυτό το δεδομένο θα θέλαμε να εκφράσουμε καλοπροαίρετα ορισμένες σκέψεις μας,  με τη βούληση να συνδράμουμε θετικά.

Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Σύμφωνα με το ΦΕΚ τεύχος β 3407/20-05-2023 ο προϋπολογισμός του έργου με τίτλο «Λειτουργική αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου του Δήμου Γλυφάδας, κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης και διασύνδεση με το παραλιακό μέτωπο» είναι 32.240.000, 00 ευρώ από τα οποία τα 18.290.000,00 ευρώ θα προέρχονται από το ταμείο του Δήμου και τα 13.950.000,00 ευρώ έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εδώ λοιπόν δημιουργούνται δύο σοβαρά ερωτηματικά:
Α. Πώς έχει συνταχθεί ο προϋπολογισμός του έργου, αφού η μελέτη του δεν έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τα όσα απάντησε ο ίδιος ο Δήμαρχος σε ερώτηση του Δημοτικού Συμβούλου Παναγιώτη Γιάχου σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Για παράδειγμα, ανάμεσα στα άλλα, μίλησε για δύο ορόφους υπογείου χώρου στάθμευσης, όταν την περίληψη του ΦΕΚ αναφέρονται 3 επίπεδα. Όπως ο καθένας καταλαβαίνει άλλο 2 υπόγειοι όροφοι κι άλλο 3 υπόγειοι όροφοι, ως προς το κόστος.

Β. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένη Μελέτη μπορούμε να μιλάμε για οριστική  ένταξη του έργου στο “Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας” της Ευρωπαϊκής Ένωσης όταν είναι γνωστό πως για κάτι τέτοιο απαιτείται υποβολή Ώριμου Φακέλου με όλες τις απαραίτητες Μελέτες και Εγκρίσεις;
Ειδικά το δεύτερο ερώτημα τίθεται γιατί έχουμε και το κακό προηγούμενο στην πόλη μας από τον ίδιο το σημερινό Δήμαρχο στην αρχή της πρώτης θητείας του.
Τότε είχε παρουσιάσει διθυραμβικά την ένταξη στο ΕΣΠΑ της διαμόρφωσης της οδού Αγγέλου Μεταξά με προϋπολογισμό 6.500.000 ευρώ, που όμως δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, για λόγους που ο Δήμαρχος κ. Παπανικολάου δεν έδωσε ποτέ κάποια εξήγηση. Να θυμίσουμε μόνο ότι και τότε, όπως και τώρα, ήταν προεκλογική περίοδος.
Η ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, όταν μιλάμε για μελέτη στην πραγματικότητα πρόκειται για πολλές επιμέρους μελέτες που την συνθέτουν και με όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις που προβλέπονται στη σχετική νομοθεσία.
Πιο συγκεκριμένα απαιτούνται:
Γεωλογική Μελέτη
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Αρχιτεκτονική Μελέτη
Μελέτη Πολιτικού Μηχανικού
Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη
Σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης του Έργου

Τι υπάρχει από όλα αυτά;
Από τις απαντήσεις του κ. Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο μάλλον ελάχιστα υπάρχουν από τα παραπάνω.

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  • Σύμφωνα με το προαναφερόμενο ΦΕΚ το έργο πρέπει να δημοπρατηθεί έως τις 31-12-2023 και να έχει κατασκευαστεί έως τις 31-12-2025, διαφορετικά θα απενταχθεί από τη χρηματοδότηση.
    Όταν όμως ήδη βρισκόμαστε στα μέσα Σεπτεμβρίου και οι μελέτες δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, είναι δυνατόν να γίνει η δημοπράτηση μέχρι το τέλος του έτους και η κατασκευή, ενός τέτοιου έργου με πολλές δυσκολίες όπως τα υπόγεια ύδατα στο χώρο του σταθμού αυτοκινήτων, μέσα στην επόμενη διετία;
  • Στην περίληψη περιγραφής του έργου πού περιέχεται στο προαναφερόμενο ΦΕΚ αναφέρεται ότι η πεζογέφυρα θα κατασκευαστεί σε δεύτερη φάση. Τι σημαίνει αυτό ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αλλά και ως προς τον αναγραφόμενο προϋπολογισμό;

Επίσης αναφέρεται ότι η πεζογέφυρα θα είναι πλάτους μεγαλύτερο των 3 μέτρων.

Μπορεί δηλαδή να είναι  3,20 ή και 3,50 μέτρα;

Τότε ποια θα είναι η λειτουργικότητα και η αισθητική μιας τόσο μεγάλου μήκους πεζογέφυρας με ένα τέτοιο μικρό πλάτος;

  • Έχει γίνει γνωστό ότι ο τερματικός σταθμός της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ θα γίνει στο κέντρο της Γλυφάδας και μία πιθανή θέση του είναι στη συμβολή των οδών Ζέρβα και Λαζαράκη.
    Αν αυτή είναι η τελική επιλογή είναι προφανές ότι ακυρώνεται η δυνατότητα κατασκευής υπογείου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων μπροστά στο Δημαρχείο.
    Έχει ληφθεί υπόψη από τη Δημοτική Αρχή αυτό το ενδεχόμενο και πως ενεργεί ή θα ενεργήσει σχετικά;
  • Η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης  αυτοκινήτων 700 θέσεων, όπως αναφέρεται στην περίληψη του εν λόγω ΦΕΚ στο κέντρο της πόλης, όπου ανάλογα με το χρόνο παραμονής των οχημάτων μπορεί να ξεπερνούν τις 3.000 σταθμεύσεις ημερησίως, σημαίνει ότι θα προστεθεί σημαντικός επιπλέον φόρτος κυκλοφορίας στο ήδη επιβαρυμένο εμπορικό κέντρο. Έχει ληφθεί υπόψη αυτή η παράμετρος ώστε η είσοδος και η έξοδος από το Σταθμό Στάθμευσης Αυτοκινήτων να γίνεται με τρόπο που να μην επιβαρύνει και άλλο το εμπορικό κέντρο;
  • Έχει διερευνηθεί και διεκδικηθεί από τη Δημοτική Αρχή η πιθανότητα αντί της συγκεκριμένης πεζογέφυρας η και άλλων πεζογεφυρών για τη σύνδεση της πόλης με το παραλιακό μέτωπο, να υπογειοποιηθεί το τμήμα της παραλιακής λεωφόρου, ξεκινώντας λίγο πριν από το παλαιό Δημαρχείο έως και λίγο μετά την λεωφόρο Γρηγόρη Λαμπράκη, μήκους περίπου 700m, ώστε να γίνει με τον ιδανικότερο τρόπο η πολυπόθητη αυτή σύνδεση με την παραλία; Αυτό άλλωστε ήδη γίνεται αυτή την περίοδο, με το εξελισσόμενο έργο της υπογειοποίησης στο τμήμα της παραλιακής Λεωφόρου που εφάπτεται του Μητροπολιτικό Πάρκου Ελληνικού.
  • Τέλος ποιος ή ποιοι εκπονούν τις αναγκαίες μελέτες; Έχουν ανατεθεί σε κάποιο ή κάποια μελετητικά γραφεία με απ’ ευθείας ανάθεση ή έχει γίνει δημόσιος διαγωνισμός και δεν το γνωρίζουμε;

Κοινοποιήστε

Δείτε επίσης

Όλοι απόψε Σάββατο 30 Σεπτ. στο “Ηπειρώτικο αντάμωμα” στην Πλατεία Μακεδονίας

Post Views: 2.334 Κοινοποιήστε

Ο Δημήτρης Αλεβίζος στηρίζει έμπρακτα τον Στάθη Γεωργούλα

Post Views: 4.463 Κοινοποιήστε