Η "εργαλειοποίηση" της Οικονομικής Επιτροπής κι ο διακοσμητικός πλέον ρόλος του Δημοτικού Συμβουλίου

Γράφει ο Παναγιώτης Γιάχος, Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και τακτικό μέλος της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Γλυφάδας 

Τον Σεπτέμβρη του 2019, οι συνάδελφοι Δημοτικοί Σύμβουλοι όλων των Παρατάξεων της Μειοψηφίας του Δήμου Γλυφάδας, μου έκαναν την τιμή και με εξέλεξαν στο τιμητικό αξίωμα του Αντιπροέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου.

Όμως την ίδια ημέρα με «φόρτωσαν και με τον Σταυρό του μαρτυρίου», αφού με εξέλεξαν ομόφωνα, να τους εκπροσωπώ στην 9μελή Οικονομική Επιτροπή (Ο.Ε.) του Δήμου μας, όπου είμαι το μοναδικό τακτικό μέλος της από την Αντιπολίτευση, αφού οι υπόλοιποι οκτώ (8) συνάδελφοι, είναι όλοι μέλη της Παράταξης του Δημάρχου.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν το βάρος της ευθύνης που έχω, για να ανταποκρίνομαι με επάρκεια στα καθήκοντά μου στα αλλεπάλληλα οικονομικά θέματα που εισάγονται προς συζήτηση στην Ο. Ε., αλλά και την προσοχή και  επιμονή που οφείλω να έχω, προκειμένου η διαχείριση των οικονομικών πόρων του Δήμου, να γίνεται νόμιμα και με διαφάνεια.

Στο παρόν άρθρο θα αναφερθώ στα όσα έχω βιώσει στις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής, ενώ υπόσχομαι σε επόμενο άρθρο μου να αναφερθώ στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο με τις αλλεπάλληλες «αφαιμάξεις» των αρμοδιοτήτων του, έχει καταστεί δυστυχώς ένα εθιμικό διακοσμητικό όργανο.

Οι συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις με τις μεταβιβάσεις των αρμοδιοτήτων του Δημοτικού Συμβουλίου στην Οικονομική Επιτροπή (Ο.Ε.) δεν έχουν σταματημό κι είναι πλέον φανερό ότι, όπως ανέφερα και παραπάνω, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει καταστεί κυριολεκτικά εθιμικό διακοσμητικό όργανο, με συνέπεια οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, αν και όταν …συνεδριάσουν, το μόνο που τους μένει να κάνουν, είναι να αναλώνονται σε ερωτήσεις και απαντήσεις για όλα και για τίποτα - κι αυτό σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια  - αφού με την συνεχή αφαίρεση των αρμοδιοτήτων τους, για όλα τα καίρια θέματα του Δήμου, αυτή που αποφασίζει είναι η Οικονομική Επιτροπή, καταστώντας ουσιαστικά τον Δήμαρχο παντοδύναμο, ο οποίος όπως προαναφέρθηκα, ελέγχει την συντριπτική πλειοψηφία των μελών της (8/9).

Για όσους σκεφθούν ότι, αυτή η παράδοξη σύνθεση της Ο.Ε., οφείλεται στο μεγάλο ποσοστό που έλαβε η Παράταξη του Δημάρχου στις τελευταίες Δημοτικές Εκλογές, σπεύδω να τους απαντήσω ότι ακόμη και με αυτό το ποσοστό, στην Ο.Ε. η Αντιπολίτευση και πάλι αναλογικά θα έπρεπε να έχει 2 μέλη, ενώ πρέπει να αναφερθεί ότι σε όλα τα  Νομικά  Πρόσωπα του Δήμου στην σύνθεση των Διοικητικών Συμβουλίων τους, τα 3/5 των μελών τους προέρχονται από την Πλειοψηφία και τα 2/5 προέρχονται από τις Παρατάξεις της Μειοψηφίας, όπως άλλωστε ήδη συμβαίνει στο Κ.Α.Π.ΠΑ., όπου στο 15μελές Δ.Σ. τα δέκα (10) μέλη του προέρχονται από την Πλειοψηφία και τα πέντε (5) προερχόμαστε από τις Παρατάξεις της Μειοψηφίας.

Η σωστή αναλογική σύνθεση, εκτός του ότι βοηθάει στον πλουραλισμό και στην κατάθεση διαφορετικών απόψεων και προτάσεων κατά την λήψη των αποφάσεων, πρωτίστως εμπεδώνει και ενισχύει την διαφάνεια στην διαχείριση των χρημάτων των Δημοτών.

Κι όμως στην Οικονομική Επιτροπή, όπου αποφασίζονται πλέον τα πάντα και στην οποία από την Αντιπολίτευση συμμετέχω μόνο εγώ, ο Δήμαρχος κ. Παπανικολάου με το "έτσι θέλω" αποκλείει παράνομα από τις συνεδριάσεις της Ο.Ε., τις άλλες Παρατάξεις της Αντιπολίτευσης, αποστερώντας τους το νόμιμο δικαίωμα του λόγου και όχι της ψήφου, σύμφωνα και με τα όσα ορίζονται με το άρθρο 2 του νόμου 4623/2019, όπου στην παράγραφο 3 όπου ορίζονται τα εξής: «Κατά τις συνεδριάσεις των επιτροπών δύναται να παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ένας δημοτικός σύμβουλος από κάθε παράταξη που δεν εξέλεξε μέλος σε αυτές…»

Αν αναρωτιέστε γιατί το κάνει αυτό ο Δήμαρχος που διατυμπανίζει την διαφάνεια και την προσήλωσή του στον διάλογο και τις συλλογικές διαδικασίες, δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε από το YouTube, έστω και μία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.

Εκεί λοιπόν θα παρακολουθήσετε τον Πρόεδρο της Επιτροπής να εισηγείται τα θέματα «άρπα κόλλα» και «τσάτα πάτρα», να απαντάει στις ερωτήσεις μου όταν θέλει κι όταν μπορεί, αφού συνήθως είναι ανημέρωτος ή μισο-ενημερωμένος για τα θέματα που εισηγείται, ενώ σε αναρίθμητες περιπτώσεις αποσύρει θέματα που αυτός ο ίδιος τα περιέλαβε πριν 3 ημέρες στην Ημερήσια Διάταξη (!!!!!), λέγοντας ανερυθρίαστα, ότι δεν είναι έτοιμες οι εισηγήσεις τους.

Οι εισηγήσεις των θεμάτων, αποστέλλονται ελάχιστες ώρες πριν από την συνεδρίαση, με αποτέλεσμα να είναι ανθρωπίνως αδύνατο να μελετηθούν και να διερευνηθούν τα θέματα για τα οποία καλούμαι να ψηφίσω, όπου με την ψήφο μου αναλαμβάνω όχι μόνο τις ευθύνες, αλλά και τις πιθανές έννομες συνέπειες που μπορεί να επακολουθήσουν, με πιθανό οικονομικό καταλογισμό από μια μη σύννομη απόφαση.

Αυτή η συστηματική καθυστέρηση  αποστολής των εισηγήσεων, δεν μου δίνει καν τον στοιχειώδη χρόνο και τα περιθώρια να μελετήσω όπως πρέπει τα θέματα, αλλά ούτε καν να διαβάσω τις εισηγήσεις τους, έστω και “στο πόδι”,  ενώ ουσιαστικά αποκλείει στην πράξη την διαβούλευση με τους Δημοτικούς Συμβούλους της Παράταξής μου, καθώς και τους υπόλοιπους Δημοτικούς Συμβούλους των άλλων Παρατάξεων της Αντιπολίτευσης, δεδομένου ότι όπως προανέφερα, είμαι ο μοναδικός εκπρόσωπός τους στην 9μελή σύνθεση της Ο. Ε. του Δήμου μας.

Σε όλες τις προσκλήσεις της Ο. Ε., στην Ημερήσια Διάταξη υπάρχουν  αναρίθμητα θέματα για αναθέσεις υποθέσεων του Δήμου σε Δικηγόρους.

Όμως παρά τις συνεχείς παρατηρήσεις και διαμαρτυρίες μου, δεν αναγράφεται ποτέ μα ποτέ, ποια είναι η συγκεκριμένη υπόθεση για την οποία προτείνεται ο συγκεκριμένος Χ ή Ψ δικηγόρος, για τον οποίο, τα μέλη της Ο.Ε. καλούμαστε να ψηφίσουμε να του ανατεθεί η Α ή Β υπόθεση.

Αυτό που παγίως αναγράφεται επαναλαμβανόμενες φορές στις Πρόσκληση είναι: «Ανάθεση υπόθεσης στο(η)ν δικηγόρο κ. (ονομ/νυμο)».

Σε αυτές λοιπόν τις συνεδριάσεις εκτός από τον Πρόεδρο, ο μόνος που παίρνει τον λόγο είμαι εγώ, προσπαθώντας να τεκμηριώσω θέσεις και προτάσεις μέσα στα ασφυκτικά χρονικά όρια που έχω για να μελετήσω τις εισηγήσεις των θεμάτων οι οποίες όπως προανέφερα μου αποστέλλονται συστηματικά λίγες ώρες ή και ελάχιστα λεπτά, πριν από τις συνεδριάσεις.

Οι υπόλοιποι συνάδελφοι απλά παρίστανται ως αριθμοί για την συμπλήρωση της απαρτίας, αφού είναι πάντα άφωνοι χωρίς επί 18 μήνες να έχουν αρθρώσει έστω και μία λέξη και το μόνο που ουσιαστικά κάνουν, είναι να συναινούν και να επικυρώνουν σιωπηρά τις προειλημμένες αποφάσεις του Δημάρχου.

Πιθανότατα θα αγνοούσα και το ηχόχρωμα της φωνής τους, αφού ο Πρόεδρος δεν τους ρωτάει ούτε καν για την ψήφο τους, για να πουν υπέρ ή κατά, αλλά θεωρώντας την δεδομένη και ντε φάκτο υπέρ, δεν διεξάγει για τα θέματα ψηφοφορία, αλλά απλά αναφέρει ότι «το θέμα περνάει μειοψηφούντος του κ. Γιάχου», έχει όμως ακουστεί κάποιες φορές η φωνή τους, όταν «πετάγονται κατά την διάρκεια των τοποθετήσεών μου λέγοντας  τις λέξεις «να τελειώνουμε, έχουμε και δουλειές…».

Δυστυχώς αυτή είναι η συνεισφορά τους κατά την συζήτηση των εκατοντάδων θεμάτων με τεράστιο οικονομικό αντικείμενο και όχι μόνο.

Αδιάψευστος μαρτυράς μου για όσα γράφω, είναι τα βίντεο και τα πρακτικά των 87 συνεδριάσεων της Οικονομικής Επιτροπής από τον Σεπτέμβρη του 2019 έως και σήμερα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα που επιβεβαιώνει τα παραπάνω είναι οι τρείς (3) συνεδριάσεις που έχω απουσιάσει, έσπασαν σε διάρκεια το φράγμα του ήχου, οι οποίες διήρκεσαν από τέσσερα (4) έως έξι (6) λεπτά, όπου απλά διαβάστηκε ο κατάλογος των παρόντων και οι τίτλοι των θεμάτων, σε αντίθεση με τις συνεδριάσεις που συμμετείχα όπου η διάρκειά τους είναι από είκοσι (20) έως και ενενήντα (90) λεπτά, αναλόγως του αριθμού και της βαρύτητας των θεμάτων.

Υπάρχουν όμως και 2 συνάδελφοι που μιλάνε συχνά πυκνά, όχι βέβαια για τα σημαντικά θέματα που μας απασχολούν στην Οικονομική Επιτροπή, αλλά για να πουν τα εξής βαρύγδουπα:

Ο μεν κ. Σπύρος Δήμου ο οποίος αντί να απαντήσει στα επιχειρήματά μου σε μια σειρά πολύ σοβαρά οικονομικά θέματα, με αποστόμωσε με το συγκλονιστικό επιχείρημα λέγοντας: «…ότι κι αν μας πει ο κ. Γιάχος, πρέπει να καταλάβει ότι είναι η τελευταία τρύπα της φλογέρας…»

Ο δε κ. Γεώργιος Αγγελόπουλος ο οποίος απαντάει στα επιχειρήματά μου για αναθέσεις έργων κλπ., λέγοντας: «…αυτά που λέτε κ. Γιάχο δεν αφορούν την Οικονομική Επιτροπή…», υποβιβάζοντας το κορυφαίο Πολιτικό Όργανο του Δήμου όπως έχει πλέον καταστεί η Οικονομική Επιτροπή, με τις διαρκώς αυξανόμενες αρμοδιότητές της, σε .... Λογιστική Υπηρεσία.

Αυτά τα «σημαντικά» συμβαίνουν σε ένα όργανο που διαχειρίζεται όλα τα χρήματα των δημοτών, που αποφασίζει για τις αναθέσεις έργων και υπηρεσιών, για τις πάσης φύσεως προμήθειες, για τις δικαστικές υποθέσεις, για τις προσλήψεις, για ενοικιάσεις, για αγορές, για πωλήσεις και για πάρα πολλά ακόμη.

Παρακάτω όλες τις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής, όπως έχουν διευρυνθεί μέχρι και σήμερα.

 Άρθρο 72 του Νόμου 3852/2010 Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμων

(όπως έχουν συμπληρωθεί με τους νόμους 4635/19, 4674/20, 4735/2020 και 4795/2021)

1.Η Οικονομική Επιτροπή (Ο. Ε.) είναι συλλογικό όργανο, αρμόδιο για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του δήμου.

Ειδικότερα η Ο. Ε., έχει τις ακόλουθες αποφασιστικές, ελεγκτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες:

α) Καταρτίζει και δημοσιεύει με πράξη του Προέδρου της, τον κανονισμό λειτουργίας της.

β) Συντάσσει και εισηγείται το σχέδιο του προϋπολογισμού και ελέγχει την πρόοδο υλοποίησής του. Έχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του Δήμου. Η έκθεση αυτή, στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του Δήμου.

γ) Εγκρίνει τον απολογισμό του Δήμου, καθώς και τους προϋπολογισμούς, ισολογισμούς, απολογισμούς, ετήσια προγράμματα δράσης και τις εκθέσεις πεπραγμένων των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του Δήμου.

δ. Αποφασίζει για την υποβολή αιτημάτων πρόσληψης του πάσης φύσεως προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των δικηγόρων και νομικών συμβούλων με σχέση έμμισθης εντολής και των συμβασιούχων μίσθωσης έργου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, καθώς και για την αναγκαιότητα πρόσληψης του προσωπικού των άρθρων 206, 209, 211 του ν. 3584/2007 και 36 του ν. 4765/2021.

ε) Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το πολυετές σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δήμου και έχει την ευθύνη και την αποφασιστική αρμοδιότητα για την υλοποίησή του. Για την ετήσια πρόοδο υλοποίησης του σχεδίου, ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο, σε ειδική συνεδρίαση, κατά τον μήνα Δεκέμβριο κάθε έτους.

στ) Αποφασίζει για: i. Την κατάρτιση των όρων, τη σύνταξη των διακηρύξεων, τη διεξαγωγή και κατακύρωση κάθε μορφής δημοπρασιών και διαγωνισμών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν σε έργα, μελέτες, προμήθειες και υπηρεσίες, καθώς και τη συγκρότηση των ειδικών επιτροπών διεξαγωγής και αξιολόγησης από μέλη της ή ειδικούς επιστήμονες, υπαλλήλους του Δήμου ή δημόσιους υπαλλήλους.

  1. Την τροποποίηση του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου συμβάσεων, σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη σε κάθε περίπτωση νομοθεσία, και εγκρίνει το πρωτόκολλο παραλαβής με αιτιολογημένη απόφασή της.

ζ) Ασκεί καθήκοντα αναθέτουσας αρχής για τις συμβάσεις έργου, μελετών, υπηρεσιών και προμηθειών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, πλην των περιπτώσεων απευθείας ανάθεσης που υπάγονται στην αρμοδιότητα του δημάρχου και των περιπτώσεων του άρθρου 44 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), και αποφασίζει για την έγκριση και παραλαβή των πάσης φύσεως μελετών του δήμου, σύμφωνα με το άρθρο 189 του ν. 4412/2016.

η) Αποφασίζει για την υποβολή προτάσεων εκ μέρους του δήμου για τη χρηματοδότηση ή επιχορήγηση δράσεων, προγραμμάτων και αντίστοιχων έργων από εθνικούς πόρους, πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή οποιουδήποτε άλλου φορέα και αποφασίζει, όπου απαιτείται, για την αποδοχή χρηματοδότησης ή επιδότησης ή επιχορήγησης πράξεων που εντάσσονται στα πάσης φύσεως αναπτυξιακά προγράμματα ή προγράμματα επιχορήγησης.

θ) Αποφασίζει για την έγκριση των όρων και τη σύναψη κάθε είδους προγραμματικών συμβάσεων και συμβάσεων του άρθρου 12 του ν. 4412/2016.

ι) Αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές αρχές και αποφασίζει για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ένδικων μέσων, καθώς και για την παραίτηση από αυτά. Επίσης, αποφασίζει τον συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχει αντικείμενο ποσό έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Όταν το αντικείμενο της δίκης είναι άνω του ποσού αυτού, τότε εισηγείται τη λήψη απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο. Δεν επιτρέπεται συμβιβασμός ή κατάργηση δίκης για απαιτήσεις μισθών, επιδομάτων, αποζημιώσεων, εξόδων παράστασης, εξόδων κίνησης και γενικά μισθολογικών παροχών οποιασδήποτε μορφής, εξαιρουμένων εκείνων για τις οποίες το νομικό ζήτημα έχει επιλυθεί με απόφαση ανωτάτου δικαστηρίου. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου, ειδικά για την άσκηση ενδίκων μέσων κατά απόφασης, δεν εφαρμόζεται σε περιπτώσεις δίκης που αφορά στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης μεταξύ εργαζομένων και του δήμου. Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για τις περιπτώσεις των προηγούμενων εδαφίων, λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η έλλειψη της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα της σχετικής απόφασης. Η παρούσα ρύθμιση ισχύει και όταν η αρμοδιότητα ασκείται από το δημοτικό συμβούλιο.

ια) Αποφασίζει για:

  1. Τη μετακίνηση και την έγκριση της αποζημίωσης των δαπανών μετακίνησης του δημάρχου, των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων, εκτός της έδρας του δήμου για εκτέλεση υπηρεσίας. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος ή μέλος του δημοτικού συμβουλίου χωρίς προηγούμενη απόφαση της οικονομικής επιτροπής. Στις περιπτώσεις αυτές, η επιτροπή αποφασίζει στην αμέσως επόμενη συνεδρίασή της, αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι,

  2. Την καταβολή εξόδων κίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης, σε ιδιώτες μέλη επιτροπών ή ομάδων εργασίας ή ομάδων διοίκησης έργου, που συγκροτούνται από την Εκτελεστική Επιτροπή ή τον δήμαρχο, για μετακινήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες γίνονται για εκτέλεση υπηρεσίας, σχετικής με το έργο τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπαρ. Δ.9 του ν. 4336/2015 (Α΄ 94),

ιβ) Αξιολογεί και μελετά την ανάγκη σύναψης δανείων με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, διαπραγματεύεται με αυτά τον καθορισμό των όρων δανειοδότησης και υποβάλλει σχετική εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο.

ιγ) Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων του δήμου, με την επιφύλαξη της περ. v΄ της παρ. 1Β του άρθρου 73, αξιολογεί την υλοποίησή τους και εισηγείται τροποποιήσεις, όπου απαιτούνται. Οι κανονιστικές αποφάσεις αξιολογούνται υποχρεωτικά από την οικονομική επιτροπή κάθε δύο (2) χρόνια, από την έναρξη ισχύος τους.

ιδ) Αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους δήμους είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια. Μπορεί, επίσης, να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της, είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 281 του ν. 3463/2006 (Α ́ 114).

ιε) Αποφασίζει για: i. Τη διαγραφή χρεών και την απαλλαγή από προσαυξήσεις, κατά το άρθρο 174 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Τη διευκόλυνση οφειλετών για ποσά άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, κατά το άρθρο 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.

iii. Τη χρηματοδότηση κοινωφελών επιχειρήσεων κατά την παρ. 1 του άρθρου 259 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, καθώς και για την έγκριση της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της κοινωφελούς επιχείρησης για είσπραξη εύλογης αποζημίωσης κατά την παρ. 3 του ίδιου άρθρου.

iν. την παραχώρηση εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων προς τις κοινωφελείς επιχειρήσεις, κατά την παρ. 4 του άρθρου 259 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

ιστ) Αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών προς τον Δήμο.

ιζ) Αποφασίζει για τη σύναψη χρηματοδοτικών μισθώσεων (leasing) μηχανολογικού εξοπλισμού και οχημάτων του Δήμου.

ιη) Αποφασίζει για την αποδοχή πάσης φύσεως χρηματοδοτήσεων, επιχορηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων κατανομών Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, επιδοτήσεων, δωρεών προς τον δήμο και αποφάσεων ένταξης πράξεών του σε αναπτυξιακά προγράμματα, καθώς και για την παροχή δεσμευτικής εισήγησης αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, κατά τη διαδικασία της παρ. 1 του άρθρου έκτου της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 161), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4722/2020 (Α΄ 177).

ιθ) Αποφασίζει για τον καθορισμό ή την αναπροσαρμογή των τελών, δικαιωμάτων και γενικώς των εσόδων των δημοτικών κοιμητηρίων, τα οποία προβλέπονται με τον Κανονισμό Λειτουργίας τους, κατά την παρ. 1 του άρθρου 4 του α.ν. 582/1968 (Α ́ 225).
κ) Αποφασίζει για την ίδρυση ή συμμετοχή του Δήμου σε Αναπτυξιακό Οργανισμό Ο.Τ.Α. του άρθρου 2 του ν. 4674/2020 (Α’ 53).

2.Οι αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής είναι αποκλειστικές. Με ειδική απόφαση που λαμβάνεται ομόφωνα, η Οικονομική Επιτροπή μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητάς της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητά του. Με απόφασή του, η οποία λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία, το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να μεταβιβάζει περαιτέρω αρμοδιότητες στην Οικονομική Επιτροπή.
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.1 Άρθρο 40 ΝΟΜΟΣ 4735/2020 με ισχύ την 12/10/2020

3.Η Οικονομική Επιτροπή, δια μέσου του Προέδρου της, υποβάλλει ανά εξάμηνο στο δημοτικό συμβούλιο έκθεση πεπραγμένων, η οποία συζητείται σε ειδική συνεδρίαση.

* Ο Παναγιώτης Γιάχος έχει διατελέσει κατά τα έτη 1987, 1988, 1989, 1990, 1997, 1998, 2003, 2004, 2005, 2006, Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γλυφάδας.